søndag 2. desember 2012

Stuarts mirakuløse mysterium av Lissa Evans

Stuart flytter til byen Beeton sammen med foreldrene sine. Der bodde en gang også farens onkel Tony som var en berømt tryllekunstner og som selv tegnet og bygget apparatene til sine egne forestillinger. En dag var onkel Tony bare plutselig borte, og etter den dagen er det ingen som har visst hvor det berømte verkstedet hans befinner seg.

Stuart finner en lapp i en boks faren har arvet etter onkel Tony. Der står det:

"Jeg må reise bort, og jeg klarer kanskje ikke å komme tilbake. Hvis jeg ikke kommer hjem igjen, er verkstedet mitt, og alt det inneholder, ditt, hvis du kan finne det - og hvis du kan finne det, er du den rette typen gutt til å få det.

Med varme hilsener onkel Tony.

PS. Begynn i telefonkiosken ved hovedgaten."

Dermed har Stuart den første ledetråden i jakten på å finne verkstedet og å finne ut hva som egentlig skjedde med onkel Tony. Stuart må samtidig forholde seg til tre irriterende trillingsøstre i nabohuset.

Det blir både spennende, morsomt og litt eventyrlig. Jeg synes det er en bra og underholdende bok som passer like godt for gutter og jenter fra ca. 5. klasse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar